Webartikelen januari Consumer Business (Deloitte)
2015 | DeloitteSinds juli 2014 schrijft Helen van der Werf elke maand een aantal webartikelen voor de industry group Consumer Business van Deloitte. Deze worden op het Consumer Business-gedeelte van de corporate website van Deloitte geplaatst. Het gaat om prikkelende samenvattingen van (inter)nationale Deloitterapporten over trends in retail, food & beverage, transport en dienstverlening. In januari leverde Helen de volgende twee artikelen aan:
Shopping 2020 – Customer Loyalty
‘Shopping 2020 – Customer Loyalty’ is het toekomstbeeld dat de expertgroep Customer Loyalty van onderzoeksprogramma Shopping 2020 schetst in haar eindrapport. Is er nog plaats voor loyalty in een snel veranderende wereld? Of bieden nieuwe technologieën en inzichten juist mogelijkheden om de menselijke kant van loyaliteit weer inhoud te geven?
Global Powers of Retailing
De nieuwste versie van ‘Global Powers of Retailing’ heeft als thema ‘Embracing innovation’. In dit rapport komen de retailtrends van 2015 aan bod en wordt duidelijk hoe retailers creatief gebruik kunnen maken van innovatie om actief te blijven in een snel veranderende markt. Een belangrijk thema in een tijd waarin grote (Nederlandse) retailers zwaar onder druk staan. De publicatie bevat ook een lijst van de 50 grootste e-tailers ter wereld.