Point-of-view en blog Consumer Business

2019 | Deloitte

In het voorjaar van 2019 schreef Helen van der Werf twee Engelstalige teksten voor de industry group Consumer Business van Deloitte:

Point-of-view Customer centric supply chain

Consumer Packaged Goods ondernemingen (CPG’s) weten hoe ze hun supply chain efficiënt moeten inrichten. In de praktijk bouwden ze meestal één supply chain voor al hun klanten. Maar nieuwe tijden vragen om een nieuwe aanpak. De levering aan bijvoorbeeld supermarkten, Limited Assortment Retailers (LAR’s, zoals Aldi) en e-commerce bedrijven kan niet meer vanuit één uniforme supply chain, maar vraagt om maatwerk. Wat betekent dit voor onder meer productieprocessen en samenwerking met leveranciers? Hoe bouw je zo’n supply chain waarin de klant helemaal centraal staat? De Consumer Business groep van Deloitte adviseert hierover en vroeg Helen van der Werf hun aanpak te beschrijven in een heldere, compacte en Engelstalige point-of-view, op basis van schriftelijke documentatie en enkele interviews met experts.

(Re)building consumer trust: be smart and transparent

Dezelfde industry group vroeg of Helen van der Werf een Engelstalige blogtekst wilde schrijven over de balans tussen consumentvertrouwen en het verzamelen van data. Te veel kennis van consumentengedrag kan afschrikwekkend werken en hoe meer data een bedrijf verzamelt, hoe meer informatie er kan lekken. Deloitte vraagt daarom aandacht voor drie pijlers: privacy by design, transparantie ten opzichte van consumenten en veerkracht: cybercrime voorkomen is niet altijd mogelijk, maar snel reageren en een volgende keer voorkomen wél.