8 Engelstalige artikelen Consumer Business
2021 | DeloitteRetail trends 2021
In februari 2021 verscheen het internationale Deloitterapport Retail trends 2021. Op basis van de inzichten uit dit rapport interviewde Helen van der Werf de leider van de Retailgroep van Deloitte en schreef een lang Engelstalig webartikel over huidige en toekomstige ontwikkelingen in de retailmarkt. Wat gebeurt er in de winkelstraten en online, hoe kunnen retailers de klap van de coronacrisis opvangen en hoe kunnen ze zich het beste voorbereiden op de steeds hogere eisen die consumenten aan hen stellen?
Artikelpagina en vier deep dives
In de afgelopen jaren stapten steeds meer bedrijven uit de Consumer Business over op omnichannel, waarin alle online en fysieke verkoopkanalen met elkaar verbonden zijn. Nu is het tijd voor de volgende stap: een echt naadloze samenwerking, zowel binnen eigen verkoopkanalen als met die van derden (Unified Commerce). Wat zijn daarvan de gevolgen op het gebied van bijvoorbeeld belastingen en supply chain? Deloitte publiceert hierover de komende maanden vier deep dives (achtergrondartikelen) op een speciale artikelpagina over Unified Commerce. Helen van der Werf interviewt hiervoor de experts en schrijft de Engelstalige teksten. Daarnaast verzorgt ze de bijbehorende tekstjes voor social media.
Twee webartikelen over de toekomst van de automotive sector
Op basis van interviews met experts van Deloitte en een aantal internationale publicaties schreef Helen van der Werf in mei twee webartikelen over de toekomst van automotive. In het eerste artikel komen de trends aan de orde die het afgelopen decennium al in ontwikkeling waren, maar door COVID-19 nog meer urgentie hebben gekregen, zoals connected cars, electric vehicles, shared mobility concepten en autonomous driving (CASA). Welke impact hebben deze trends op de toekomst van de automotive industrie en de deelsectoren? Welke uitdagingen en vooral welke strategische opties verdienen de aandacht van de branche? Het tweede artikel is gewijd aan operational excellence in automotive. Hoe kunnen de bedrijven uit de diverse deelsectoren ervoor zorgen dat ze voldoende financiële middelen hebben om te blijven innoveren? Waar gaan de komende jaren transacties op het gebied van M&A (fusies en overnames) plaatsvinden, en hoe kunnen zowel verkopende als kopende partijen zich daarop voorbereiden?
Engelstalig artikel over een dataworkshop voor retailers en wholesalers
Op 25 oktober organiseerden Deloitte en Eurocommerce een dataworkshop over onder meer de EU Data Act. Tijdens dit hybride evenement (deels online) spraken toonaangevende Europese retailers en wholesalers over hun behoeften, ambities en wensen ten aanzien van het delen van data. Helen van der Werf deed verslag van dit evenement en lichtte de belangrijkste bevindingen toe.