Deloitte: rapport, column, webartikelen, case study
2014 | DeloitteIn maart schreef Helen van der Werf voor Deloitte de volgende teksten:
Case study TomTom
Deloitte werkt voor klanten in de technologiesector aan een interactieve brochure over de specifieke dienstverlening aan deze branche. Een van de onderdelen van deze brochure is een case study over TomTom. Deloitte werd in 2004 accountant van deze prachtige onderneming en begeleidde TomTom naar de beurs. In de jaren daarna groeide TomTom uit tot een echte multinational, met alle vraagstukken (over bijvoorbeeld belastingen en risicobeheersing) van dien. Deloitte adviseerde de onderneming hierbij. Helen van der Werf interviewde Anton Sandler (Deloitte) en schreef op basis hiervan een Engels- en Nederlandstalige case study.
Webartikelen ‘Slim krimpen’ over cultuur, strategie en proces
In februari schreef Helen van der Werf een achtergrondartikel over ‘slim krimpen’, dat werd geplaatst op de website van Deloitte. In maart voegde ze daar twee artikelen – van elk ruim 800 woorden – aan toe: een over cultuuraspecten en een over strategie en proces. Deze zijn inmiddels ook te vinden op de website van Deloitte.
Trendbericht Lokaal en Midden Bestuur
In opdracht van Deloitte redigeerde Helen van der Werf een trendanalyse (65 pagina’s) voor gemeenten, provincies en waterschappen. De gegevens in dit rapport geven een goed beeld van de financiële positie van het lokaal en middenbestuur.
Column internationaal bestuurder in studentenmagazine Faces
Elk half jaar schrijft Helen van der Werf een column (800 woorden) namens een van de internationale bestuurders van Deloitte. Ditmaal was het onderwerp Emerging Markets. Helen verdiepte zich in de stand van zaken in de 12 meest prominente opkomende markten – van de BRIC-landen tot Zuid-Afrika – en schreef een wervend verhaal. Doelgroep: studenten Accountancy.