Campagne `Navigating the downturn` (Engelstalig)
2009 | DeloitteWelke impact hebben de huidige ontwikkelingen op uw organisatie en welke maatregelen neemt u om sterker uit de recessie te komen? Dit vroeg Deloitte in december 2008 aan ruim 500 (financieel) directeuren van bedrijven, verspreid over negen sectoren. Op basis van de resultaten van dit onderzoek werd het Navigating the downturn-programma ontwikkeld. Dit werd vervolgens aan de doelgroep gepresenteerd in de vorm van een ludieke mailing (thema: boksen).
In mei 2009 voerde Deloitte een herhalingsonderzoek uit met nieuwe vragen over ontwikkelingen op het gebied van overheidsmaatregelen, financiering, werkkapitaal en kostenverlaging. Daaruit bleek onder meer dat mogelijk 18.000 bedrijven in financiële problemen verkeren, dat nieuwe financiering moeilijk is voor 25 procent van de Nederlandse ondernemingen en dat bij maar liefst 36 procent het werkkapitaal verslechtert.
Alle reden om opnieuw aandacht te vragen voor Navigating the downturn. Voor de tweede helft van het jaar staat dan ook een grote Engelstalige vervolgactie gepland. YourTexts schrijft voor deze mailing drie brochures, een aanbiedingsbrief en een wervende verpakkingstekst.