Campagne `De parels van Tax`
2009 | DeloitteSoms is er zoveel talent aanwezig binnen een organisatie, dat niemand meer weet wie welke specialiteit heeft. Dat geldt bijvoorbeeld voor Deloitte Tax. Samen met een van de interne communicatieadviseurs van Deloitte bedacht het management de campagne ‘De parels van Tax’. ‘Parels’ is binnen Deloitte Tax een bekende term voor talent.
Helen van der Werf schreef een aankondigingsmail namens de leider van Deloitte Tax, die aan alle medewerkers werd gestuurd. Vervolgens ontvingen zij een ludiek pakketje met daarin een luchtige aanbiedingsbrief en enkele A6-formaat kaarten. Op de kaarten konden de medewerkers informatie vinden over de specialisten en tips voor welke projecten deze kunnen worden ingeschakeld. Zowel de brief als de kaarten waren door Helen van der Werf geschreven. Om de stap naar deze specialisten nóg gemakkelijker te maken, werden op de kantoorvloer ‘voetstappen’ geplakt in de richting van de kamers van deze ‘parels’ en ‘hulplijntjes’ – slingers met daaraan korte tekstjes en telefoonnummers – boven alle bureaus gehangen. Ook de teksten op de voetstappen en de hulplijntjes waren weer afkomstig van Helen van der Werf.
Inmiddels weten de meeste collega’s hun ‘parels’ wel te vinden.