12 publicaties over consumententrends en zorg
2022 | DeloitteConsumer Business is een van de meest innovatieve sectoren. Onder invloed van nieuwe technologieën en veranderende consumentenverwachtingen is deze branche volop in beweging. In opdracht van Deloitte schrijft Helen van der Werf al jaren Engelstalige artikelen en rapporten over trends en ontwikkelingen in Consumer Business. Ook in 2022 verschenen er alweer diverse webartikelen van haar hand:
- Een Engelstalig artikel over de lancering van de True Price Coffee Bar, een initiatief van Deloitte en True Price. Medewerkers en bezoekers van het Amsterdamse kantoor van Deloitte betalen – op vrijwillige basis – de échte prijs van een kopje koffie, gebaseerd op maatschappelijke en milieukosten. De extra opbrengsten gaan naar twee organisaties: Land Life Company en Give Directly. De eerste zet zich in voor herbebossing, de tweede voor armoedebestrijding.
- Redactie van een Engelstalig artikel voor de reissector en voor de HR-afdelingen van internationale bedrijven over ‘workation’: werken vanaf je vakantieadres.
- Een Engelstalig artikel over de Retail Trends 2022, op basis van een webinar, twee internationale rapporten en een interview met een partner van Deloitte.
- Een Engelstalig artikel over trends in de autobranche, op basis van recente resultaten uit de Deloitte Consumer Tracker en een interview met een partner van Deloitte.
- Een Engelstalig artikel over trends in de transportsector, eveneens op basis van de Deloitte Consumer Tracker en een interview met een partner van Deloitte.
- Taalchecks van social media posts.
- Grondig bewerken van een Engelstalig artikel over ’the right to repair’, een duurzaamheidsinitiatief vanuit de EU.
- Grondig bewerken van een Engelstalig artikel over de Sustainability and Competition Law, eveneens een duurzaamheidsinitiatief vanuit ‘Europa’.
- Grondige redactie van een Engelstalige Point-of-View over ‘Net-Positive’ in de agri- en foodsector.
- Redactie van een Engelstalig rapport over Social Commerce: een naadloze, geïntegreerde vorm van online winkelen en brands ‘ervaren’ via een app of website.
- Een bijbehorend Engelstalig artikel over dit rapport.
- (Zorg) Redactie van een rapport over de veerkracht van ziekenhuizen en de factoren die deze veerkracht bedreigen, zoals beperkte middelen en capaciteit, onvoldoende bestuurlijke aandacht en gefragmenteerde verantwoordelijkheid.